tiertier fairy story!

My photo
Queen's Lake, Kuala Lumpur, Malaysia
Hye.. Assalammualaikum! First and foremost, THANK YOU SO MUCH for viewing my super CRAPILICIOUS blog!! I'm just a normal chick who loves talk too much. Dance and sings is my life as i loves entertain! Leave a positive comments could be a strength for me to keep writing! :) LOVES! Follow me on twitter : @ChocTierway

Saturday, August 22, 2009

Tanpa Kekasihku (Chapter 4)

Pagi itu berjalan seperti biase..Tiada yang berbeza..Semua org sudah mengambil kedudukan masing-masing didalam dewan kuliah..Pagi tu Miss Fiona mengenakan baju putih dan seluar putih ketat.Cukup seksi dan menggoda.Kadang-kadang ternmpak garisan seluar dalam milik Miss Fiona itu.Semua org senyap dan terpaku.Ada juga yang ternganga menunggu lalat masuk.

"Good morning class...How's your day..??" Pertanyaan itu disambut hangat oleh semua pelajar..Mereka seakan-akan diberi nafas baru untuk belajar..Entah mengapa mereka sangat bersemangat ketika dikelas Miss Fiona..

"Today I'm not alone..Actually I brought a company with me..Kita ada pelajar baru untuk semester ini.Mereka adalah murid transfer dari Singapore.By the way,they still a malay, just mereka menetap kat sane for almost the rest of their life...hopefully you guys boleh cooperate dengan mereka okeh.??Guys.......come in!!!"

Masuk seorang lelaki berbadan sasa,berkulit putih.Sangat sesuai untuk menjadi kulit majalah GLAM for Man,memakai sluar jeans Zara,baju French Connection yang cukup sesuai dengan bentuk badannya yang ala-ala model Janice Dickinson Modeling Agency,memakai shade berwarna hitam kebiru-biruan dan gaya jalan yang memang tak mahu mengalah..Cukup handsome,bak kata orang,Macho habis!..Mampu memikat hati bukan saja setiap gadis yang memandang,malah lelaki jua mampu tergugat kejantanannya..

"Hye semua....My name is Andrian Farhan..Just call me Andy..Nice to meet you guys.." Sekilas Andy bersuara,tergamam seisi manusia didalam dewan itu..Suara yang cukup jantan dan macho..

"Ok everyone,Andy is my nephew..Another student is my niece which is Andy's cousin..Kyra...come in dear"

Seorang lagi makhluk tuhan masuk kedalam bilik kuliah itu.Seorang wanita berambut perang muda,kulit sawo matang,potongan badan yang sangat menggiurkan seperti model Sports Illustrated Magazinec,berseluar jeans pendek paras lutut berjenama Levis,berbaju biru berjenama Guess dan menyandang beg berjenama Louis Vuitton..Semestinya wanita idaman setiap lelaki dan jenis wanita yang sering dicemburui wanita-wanita lain kerana teringin menjadi sepertinya.Gaya jalan yang cukup sombong dan lansung tidak memandang ke arah penuntut-penuntut lain...Wanita itu berjalan terus dan berhenti tepat disebelah Andy.

"Hye you alls.....My name is Kyrina Halim...Just call me Kyra...Please speak with me in English ok...??thanks..."

"Ok semua,Andy and Kyra is Cousin ok..??Please take a good care with them ya...??"Miss Fiona menunjukkan tempat untuk anak buahnya itu untuk duduk.Segera dituju kearah kerusi yang kosong yang terletak di kawasan atas.Semua mata memerhati mereka dengan penuh perasaan yang bercampur baur. Sungguh mereka mewarisi kulit yang licin dari Miss Fiona.

"Speak with me in English..??Eu.......mnyampahnya aku.....hish..menyampahnya…."Nikki menunjukkan kebengangan wajahnya dengan jelas sekali...

"Kyra tu comel..tapi perlu ker belagak nak mampus.." Isaac pula memberikan pendapat...
"Tapi comel la..lain daripada yang lain..."Aku pula sibuk bersuara..Kyra memang comel.Jelous pula aku.Andy tu boleh tahan.Handsome..Tapi tak berani cakap kat diorang..Nanti diorang bagitahu kat Yusof plak..
"Comel kepala hotak ko...." Nikki memberikan muke meluatnya sambil dicebik bibir kekiri....
“annoying gila…” Isaac menambah lagi rasa ketidak puas hatiannya itu…
"tengok dua ekor tu...Hish...nak cari tempat duduk pun lembab....."
"Andy tuh serius comel weh....." Qiuna menambah..
"La...aku ingat kau cakap Kyra tuh.....Andy tuh mmg comel pown....hehe...." Nicky tersengih...
"Hish.....Kyra tu lagi comel aku tengok....." Isaac memberikan pandangan...
"GUYS!!! shut up..kenapa kita cakap pasal diorang ni?Kita lagi comel ok.." Aku cuba menghentikan pergaduhan itu...Sudah muak pula bertekak..

Pelajaran diadakan seperti biasa..Namun entah mengapa aku rasa tidak sedap hati sejak kedatangan Andy dan Kyra.Ada seketika aku terjeling kearah dua manusia itu yang duduk dibelakangku itu.Ternyata walaupun hari pertama mereka,namun mereka tetap fokus dengan apa yang Miss Fiona sedang ajar..Namun segala yang diajar Miss Fiona masih lagi aku tidak dapat tangkap walaupun sudah tiga kali Miss Fiona mengulanginya. Seperti masuk telinga kanan keluar telinga kiri..Selalunya aku tak lembab macam ni.Apsal pula ni.

What’s happening to me..???

Kelas lagi 20 minit untuk berakhir tetapi Miss Fiona sudah mula mengemas peralatannya.Ternyata beliau ingin mnamatkan kelas awal hari ini..Segera diberi tugasan untuk disiapkan dan sempat Miss Fiona memberikan tarikh untuk menghantar assignment tersebut.. Tepat Miss Fiona keluar dari bilik itu,keadaan riuh seperti biasa..Semua seakan gembira kelas tamat diawalkan..

Namun masih ada kelas kedua sedang menanti..Didewan kuliah yang sama.Kami terus duduk ditempat yang sama…

Sedang aku sibuk berborak dengan teman-teman baikku, tiba-tiba satu suara seperti menegurku dari belakang..Pada mulanya aku kurang mendengar suara itu namun panggilan kali kedua dengan nada lebih kuat itu terpaksa membuat kepalaku menoleh kebelakang.

"Hye...."
Suara itu memang sah milik lelaki tersebut.Yes.Confirm.Nak pandang ker tak?nanti pandang salah orang malu plak…hurm….Namun aku tetap ingin meng"confirm"kan semula,benarkah lelaki itu yang memanggil..lalu aku pusingkan kepalaku 45 darjah dan aku tenung wajah lelaki itu dalam-dalam..

Ya..

Betul...

memang sah "dia" yang panggil...

Aku mengerutkat wajahku..Selamba..

"Awak,nama siapa??" Wajah lelaki itu cukup comel dengan caranya menanyakan soalan berani itu kepada Qiuna.Pada ketika itu,semua isi didalam dewan kuliah itu mula memandang tepat kearah dua manusia itu..

Senyap..

Aku hanya terus diam.Namun mataku masih memandang tepat wajah lelaki itu..entah mengapa hati aku berdegup kencang macam ribut taufan Katrina bercampur Tsunami…

Nak jawab ker tidak???

“Awak,mata saya tak juling.Awak,saya pandang awak ni kan..??” Lelaki itu terus memandang aku tepat kearah anak mataku..

“Kenapa nak tau..??”Aku memberanikan diri bertanya soalan itu..namun aku tak boleh tipu diri sendiri..Wajah dia memang handsome dan pandangan mata dia mampu buat jantung aku bergolak.

Minat je kot! Tak lebih..

“Saje..I tengok you macam comel je…” Memang comel wajahnya menyebut perkataan “comel” itu..Kalau tak difikirkan Yusof ,memang aku layan jejaka ni..

“Ishaqiuna…..panggil Qiuna je..” Aku memberikan nama..memang jelas kelihatan ramai yang memerhatikan perbualan mereka,seperti telenovela Sepanyol..Memang ramai gadis makan hati dengan aku ketika itu..Nak buat macamana,dah cantik….

Aku tak terasa bangga sikit pun ketika itu,namun pada masa yang sama aku ingin kenal jejaka itu lebih dalam lagik…tapi aku cuba tak memikirkan dia..

“Qiuna..??nice nama tuh…macam org dia jugak…” Senyuman yang dilemparkan oleh Andy buat aku jadik gila sebentar…lesum pipit dia sangat sangat menggiurkan…tambahan pula dengan rambut pacaknya itu,sebiji macam pelakon korea..aku cuba kawal diri aku.

“well..thanks….bukan awak je cakap macam tu…ramai dah!”

Tiba-tiba Andy menghulurkan tangannya,tanda ingin berjabat tangan denganku…
“Nice to meet me..??”

Aku keruan..

Tolonglah jangan senyum Andy….please la..

Aku cuba berlagak sedikit…
“Nice to meet me too…”

Segera aku berpaling dan menghadap kedepan..Tangannya yang dari tadi tunggu untuk menyalam aku segera ditarik semula…Namun aku perasan wajahnya langsung tidak menunjukkan kekecewaan tapi menunjukkan wajah yang dia akan terus berusaha untuk berkenalan dengan aku..itu yang pasti…

“This is only the beginning…” Andy bersuara didalam hati…

“Hurm….I Nikki……hye….” Tiba-tiba Nikki menyampuk dan terus menghulurkan tangannya…aku cukup terkejut..pada masa yang sama seperti nak tergelak pun ada….

“Haha…I Andy…nice to meet u Nikki…..”
“Hui….cair I dengan lesum pipit u…” Nikki selamba..
“hehe…Nanti I belikan lesum pipit satu untuk you keh….?” Senyuman itu lagi…..makin berkencang jantung aku…
“Huhu…you nie sweet la….”
“Nasib baik you lelaki,kalau tak mesti I ngorat you…” Nikki bertambah gedik lagi.Aku pula nak meluat.

Tiba-tiba Lecturer masuk…Semua kembali ketempat masing-masing..Entah mengapa tiba-tiba kepalaku terpusing sendiri kearah Andy…Yang pasti diew masih sedang tenung aku dari belakang….Tiba-tiba tergerak pula bibirku ini melemparkan senyuman.Apa yang berlaku kat aku ni..??Qiuna..???jangan main gila eh….! Ternyata wajah Andy cukup gembira mendapat senyumanku itu…aku pun seperti Bidadari yang bertemu bidadaranya…..!OH MY GOD! Aku buat perangai……

Bersambung..

No comments:

Post a Comment

pleasure!