tiertier fairy story!

My photo
Queen's Lake, Kuala Lumpur, Malaysia
Hye.. Assalammualaikum! First and foremost, THANK YOU SO MUCH for viewing my super CRAPILICIOUS blog!! I'm just a normal chick who loves talk too much. Dance and sings is my life as i loves entertain! Leave a positive comments could be a strength for me to keep writing! :) LOVES! Follow me on twitter : @ChocTierway

Thursday, August 13, 2009

Tanpa Kekasihku (Chapter 3)

Tanpa Kekasihku - 3

Typing...
Bie katne?

Beep! Beep!
#Sayang : Bie dalam kelas lagi sayang. Sayang katne?

Typing...
Kat cafe. Hantar balik kan?

Beep! Beep!
#Sayang : Ya rabbi. Baby i'm so sorry. Bie ade discussion lepas nie. Lewat balik.

Typing...
Then?

Beep! Beep!
#Sayang : Nak tunggu Bie? Maghrib baru dapat balik.

Typing...
Sayang balik dulu? Can ah?

Beep! Beep!
OK2.. Sorry syg.

Typing...
Its okay. Love you!

Beep! Beep!
Love you too sayang. Muah!

Typing...
:)

"Nok,aku balik dengan kau la!" Suara aku perlahan.

"La,asal pulak??" Nicky memberikan pandangan terkejut..

"La, kenapa? Kau dah tak boleh hantar aku dah??" Qiuna memberikan muka sinis..

"Bukan tak boleh. Laki kau mana??" Nicky ingin mendapatkan kepastian.

"Dia ada discussion. Balik lambat. Malas la nak tunggu..." 

Laju tangan Nicky ditarik Qiuna. Malas pula mahu menjawab pertanyaan lain. Nicky seakan faham raut wajah Qiuna yang sedang merajuk.

“Weh,nak terus balik ker??Aku lapar la nok...." Nikki memberikan cadangan..
"Nak lepak mana??" Aku menanyakan soalan..
"Jom...??Mc Donald Times Square..??"
"OK.Ajak Isaac!"Aku memberikan cadangan....
"Ok gak tuh.Dah sampai sana baru kita mesej dia OK..."
Segera ditekan minyak dengan pantas.Kereta bergerak dengan laju sekali.Sekali sekala kereta dinaiki mereka di"drift" oleh Nikki.Aku agak tenang kerana sudah biasa dengan gaya pembawaan kereta yang gila-gila itu.

Nikki [Nok...kitorg kat Mc Donald tiMes sQuare nie.......dtg la! Aku dgn Qiuna...]

Isaac [baek..............................................!!!!!!!!!!!!!!!!!]

"Nok,kau nk makan apa?"
"Hurm,nk orderkan Isaac sekali ker?"

Isaac [Orderkan aku Ayam Goreng Mcd spicy...!!]

"Huish,panjang umur dia....!"
"Hahahah......Kak,Ayam Goreng Mcd satu,spicy eh!!"Aku memberi butiran..
"Hurm,bagi saya Chicken Mc Nugget................"Nikki mengorder..

Aku tersentap seketika apabila Nikki membuat order untuk Chicken Mc Nugget itu.Aku memandang tepat ke arah muka Nikki seperti org dirasuk hantu.Aku cuba ingatkan kembali.Terasa seperti dejavu melanda kepala otakku.Aku masih lagi terfikir dimana pernah aku dengar pesanan yang sama seperti Nikki buat tadi.

Oh ya!

"Oi,kau kenapa ni...???" Nikki terkejut dan bingung.
"Kau memang selalu order Chicken Mc Nugget ker??"Aku bertanya dengan rasa ingin tahu...
"A'ah,why?pelik ke??" Nikki lagi rasa ingin tahu.Wajah Qiuna berubah dengan mendadaknya. Tiba-tiba tak semena-menanya air mataku mengalir. Setitik demi setitik gugur kepipiku.

"EEEYYYYYY...........kau kenapa ni nok??"Nikki mula panik.Tak tahu apa yang sedang berlaku kepada Qiuna..
"Weh,Chicken McNugget tuh favourite.......favourite......Yzouan........!! Aku tiba-tiba teringat kat dia.Kalau dia still ade sekarang ni,confirm dia akan order benda yang sama."
Aku tiba-tiba meluahkan rasa rinduku terhadap Yzouan,teman baikku yang sudah meninggal dunia setahun yang lalu.Seorang yang pernah menjadi temanku yang paling baik.Yzouan telah meninggal dunia kerana penyakit barah.Detik itu adalah detik yang paling sedih dalam diri aku..Yzouan la tempat untuk aku mengadu segala keresahan dan Yzouan sangat menyayangi aku seperti adiknya sendiri.Yzouan telah berkawan lama dengan aku sejak dari sekolah rendah lagi.Kelakuannya sebiji seperti Nikki,tak ubah sikitpun.Kadang kala aku tersenyum sendiri apabila terkenang lawak yang sering dicipta Yzouan setiap pagi apabila menuju ke kolej. Syukurlah tuhan menghantar Nikki untuk menggantikan tempat Yzouan dan sering memujuk hatiku dan menjadi teman yang mengisi kekosongan dihati aku.

"Nok,kau jangan la nangis kat sini,aku takut!Aduh...!!" Nikki panik.Ramai orang disekeliling sedang memerhatikan.Wajah Nikki mula naik segan.
"Kalau dia ada sekarang ni kan best...dia yang selalu belanja aku!"Airmata aku mengalir lebih deras lagi.Aku sememangnya seorang yang kuat nangis.Walaupun perkara kecil.Sukar untuk aku mengaku tapi kadangkala jika aku melihat pengemis tepi jalan pun aku akan menangis.Mungkin agak over,tapi itulah aku! Seorang gadis yang kuat nangis bak kata mama.
"Aduh.takpa!takpa!Hurm,Akak,bagi set Chicken McNugget tu dengan 2 Set Ayam Goreng Mcd spicy yer.Air semua pepsi."Nikki terus mengorder untuk Qiuna.

"Adik,kawan adik tu kenapa??" Wanita yang bekerja dikaunter itu mula mengorek rahsia.
"Alar akak ni sibuk bebenor yer...cepat siket order tu..Dah lapar ni."Nikki menjeling...
Setelah mereka menerima makanan yang mereka telah order sebentar tadi,dengan segera mereka mengambil sit dibelakang sekali..

"Nikki,tadi tu berapa??"Aku menyoal Nikki..
"Alar...takpa,mak belanja kau nok...Ok??"Nikki melemparkan senyuman..
"Serious..??thanx.." Fikiran aku mula tenang.
"No hal.." Nikki memberi senyuman.

"Hye y'all........"Isaac datang menyapa.Terus duduk ala-ala supermodel.
"Hye babe...ni ayam goreng Mcd."Nikki menghulurkan Ayam Gorengnya..
"Berapa nok??"Isaac mengeluarkan dompet.
"Takyah,aku belanja."Nikki melemparkan senyuman sumbingnya.Comel kononnya.
"Aduih.Dapat laki baru ker belanja-belanja orang ni??Isaac menyindir dengan nada yang sungguh sopan..
"Ewah,Ok la! RM20 jer.." Nikki menghulurkan tangannya...
"Eh,choi.!..belanja minta balik.Buruk siku sangat.Pandai adik-adik sekarang ya!..Nak melawan kakak-kakak sekarang.."
"Hahaha! Celaka kau!...Takda,aku dapat extra income bulan nie.Sebab tu la..."
"Owh...So bulan ni kau tanggung aku la..??" Isaac tersengih..
"KO INGAT KO CHANTIK.???" Nikki mengembangkan hidung........
Semua ketawa terbahak-bahak.Hanya suara mereka kedengaran direstoran itu.Isaac sedar mata aku ketika itu sedang merah,tapi mungkin tak berani nak bertanya lebih-lebih,takut aku tersinggung agaknya.

Qiuna nie apa ke hal......mata merah bagai.....pandai coverline....

Issac tertanya didalam hati sendiri....

Beep!Beep
!
Tiba-tiba hp aku berbunyi.Menandakan satu mesej telah singgah ke inbox telefon bimbitku.

Yusof [sayang,u kat mane..??]

Lamunan aku dihentikan dengan mesej yang baru diterima..
"Alamak,Yuyu hantar mesej la....."Aku bimbang kerana Yusof agak tidak suka jika aku keluar merayap tanpa pengetahuannya.
"Hurm...cakap je la kat Mcd dengan aku dengan Isaac.."Nikki memberi cadangan..
"Kau ni macam baru kenal laki aku semalam jerk.Mesti membebel punya..."Aku mula risau..
"Biar aku explain.Nak??" Isaac pula member cadangan...
"Hurm...yer nok,cakap jer la kat rumah dah...." Nikki menambah.
"Takot dia telepon rumah."Aku bingung.
"Hurm...takyah balas,nanti just cakap kau tertidur kat bilik...." Cubaan menipu bertambah.
"Masalahnya kalau dia telefon rumah nanti mama aku yang jawab,cakap aku tak balik rumah lagi.."
"Aduih.Itulah orang bercinta.Nak keluar lambat sikit pun susah...." Isaac menundukkan muka.

Beep!Beep!
Hp aku berbunyi lagi...kali ni panggilan pula...

"Adoi.......................”aku bertambah bingung dan panik.Kepala yang tidak gatal digaru berkali-kali.

Beep!Beep!

Mesej seterusnya masuk ke ruang inbox telefon bimbitnya.Rasa takut makin memenuhi hatinya. Memberanikan diri,dibuka juga mesej itu dengan perlahan dan dengan harapan teman lelakinya itu tidak naik angin..

Yusof [Asal tak jawab nie..??Sayang kat ner...???]

"Nak jawab apa ni weh...??????" Aku dah buntu..
"takya jawab..........hurm.."Isaac memberi cadangan lagi..

Beep!Beep!

Yusof [Sayang marah Bie pasal tak hantar balik ker...??sayang,sorry!]

"Aduih,dia ni ingat aku marah la plak...susah!"aku dah tak boleh duduk diam.Kalau ada mesin masa Doraemon mahu saja aku terus kebilik.
"Hurm.......hah....!!!" Tiba-tiba Nikki mendapat cadangan...
"WHAT..???" mataku terbeliak..
"Hurm.....kau telefon mama kau sekarang..Planning dengan dia cakap kalau Yusof telefon cakap kau kat rumah.Tengah mandi ker..apa ker..."
"Ok!Cantik...kejap,kejap!...."aku ikutkan saja cadangan itu kerana terlalu panik..

Belum sempat aku hendak menekan butang ditelefon bimbitku,tiba-tiba panggilan dari rumah pula menjelma ditelefon bimbitnya....

"alaamk....."rumah" telepon arr...."
"Hah...bagus la tuh.....takya bazir kredit....planning dgn mama ko skarang...
"orait2....."

segera ditekan butang angkat..

"Hello....?????" aku menjawab dengan nada yg sangat manje......
"Qiuna,Qiuna kat maner nie...??" Suara mama agak tegang sedikit...tetapi tidak kelihatan marah ataupun geram...
"Qiuna kat luar mama....makan dgn kawan skejap....kenapa mama??" Aku cuba explain...
"Qiuna,Yusof kat rumah nie....Mama igt Qiuna keluar dgn Yusof....Diew kat luar tuh....."
"Astaghfirullah..................................................................."Aku mula panik....
"Mama nk ckp ape nie..??" Mamaku pula naik buntu…akulah punca segala-galanya…..
"Aduh!aduh....hurm.....erm......Mama!Mama! Mama ckp dgn diew Qiuna kuar dgn papa keh....ikot papa gi beli barang ker....????"
"Qiuna nie gilew ker..??Mama da ckp da dgn Yusof yg Qiuna tak balik dari kolej agik.......diew risau tuh...cube Qiuna telepon die......Qiuna dgn Nasrullah ker nie...???"
"A'ah....dgn Nikki.....eh!eh!Nasrullah......ok la..nnt org telepon Yusof...bye!bye!"
"eh!eh!kamu nie balik kol bapew nie...???" Puan Aminah ingin mendapatkan kepastian..
"jakgi eh..........kejap jer..."Aku cuba sehabis baik cuba sehabis baik memujuk ibuku itu..
"klo balik lmbat tepon taw...bye!!!!" Mama memberi amaran (dengan nada baik la…semestinya…)
"yes mam.."
Segera ditekan butang letak..telefon dimatikan...Ditenungnya telefon bimbit itu berkali2 dan akhirnya aku mengambil keputusan untuk berterus terang dengan Yusof..segera aku dail nombor Yusof yang tertera ditelefon bimbitnya itu..

Beep!Beep!

tak sampai 3 kali deringan,telefon dijawab..
"Alow syg......???" Yusof menjawab panggilan itu dengan nada yang agak cemas...
"Bie..??tepon balik.....xde kredit...."
"ok!ok!"

Beep!Beep!
"Haluuuuuuu................................"aku menjawab panggilan itu seperti tiada apa2 yang berlaku dengan sura menggoda dan manja...yang confirm akan buat Yusof cair meleleh.........pasti!
"Sayang kat maner nie....???bie risau tau tak...??Bie dtg umah td mama ckp syg tak balik lagi......sayang pegi mane nie..??" Yusof mula membebel memanaskan telinga Qiuna..
"Bieee................sorry!i kluar makan dgn Nikki n Isaac...."
"Hah.......kan senang bagitau Bie mcm tuh....bukan bie nk marah syg kuar makan pon...."
"Serius..........??" Aku agak tekejut kerana sebelum ini Yusof agak keberatan membenarkan aku keluar dengan kawan2ku..
"Yer syg......makan kat ner tuh...??"
"Kat Times Square....McD.."
"Ok......so nk bie pick up ker balik sndiri...??"
"Jap2...tanyer Nikki......."Nok,aku balik dgn laki aku eh....""
"hurm.....syg balik dgn bie la.." tak sampai hati pula Yusof membiarkan teman wanitanya itu seorang diri.....
"da smpai mesej eh....org turun...."
"ok....."

Telefon dimatikan.Kelegaan dihati aku tuhan saja yang tahu...

Kenapa sayang tak mahu terus terang jer dgn bie..?? bie bukan lama da kat sini...

bersambung..

1 comment:

pleasure!